onsdag den 12. oktober 2011

Er der en tekst til stede?

Selvfølgelig er der en tekst til stede.
Hver dag er der noget at skrive hjem om - stort eller småt - og kan jeg ikke finde på noget til jer - så fylder jeg bare op med nogle billeder :)

Parkeringsbås kun for gravide kvinder - diskriminering!
Hvor er båsene til trætte kvinder der har shoppet meget?


Mit postbud er som regel i shorts næsten året rundt, og har meget pæne brune ben, så det er ikke ham her.

Drive- inn postkasser.

Drive-inn apotek.


Drive-inn bank.
Man kører hen til standeren, siger hvad man ønsker og derefter sender de et rør med luftpost ud til standeren - så udfylder man blanketten, sender den sammen med kortet tilbage, modtager derefter penge og kort, takker og siger: Have a nice day :)
Kan få den tanke at jeg lever i en anden tidsalder.

Drive-inn hos Sonic.
Forskellen på McDonald og Sonic er at det ikke er muligt at spise indendørs, men at man bestiller og får maden serveret i parkeringsboksen.

Drive-inn renseri

Drive inn biograf.
Det ser ikke ud af noget særligt, men er faktisk en ret speciel oplevelse.
Prisen for 3 nyere film er 10 dollars pr. bil og alt efter om man vil se børne eller voksen film er der to afdelinger.
Er det en lille, mellem eller stor bil man kører i, bliver man fordelt på pladsen så alle kan se.
Man tuner radioen ind på en bestemt kanal eller hægter mikrofonen, som i kan se hænger på standeren, ind i bilen.
Jeg ville ønske jeg havde taget et billede efter at folk var ankommet.
Der er plads til flere hundrede biler og der er fyldt op hver gang.
Filmene starter kl. 19 og der er et kvarters pause mellem hver, til at få fyldt op med popcorn og cola.
Vejret er stadig meget varmt om aftenen, så kun få sidder i bilerne, men har slæbt havestole og madrasser med - de der har lad på bilerne bakker ind og stabler ungerne, der allerede er klædt i nattøj, op på ladet med dyner og puder.

Det er bare luft til hjulene, men her skal der betales for det!

I får lige nogle billeder fra vores overståede 10 dages byfest:

Træskulpturer skåret med en motorsav - det er vildt imponerende at se en vildmand forvandle et stykke brænde til et par damesko, incl. sløjfe, på 10 min :)
Det må være et godt score trick :)


Hvis man for ofte ser sig selv i spejlet med nedadgående mund der kendetegner at man har for få positive oplevelser skulle man prøve at ta´ til et griseløb.
Man glemmer for en stund at der er verden udenfor :)

Jenny er død - skudt imens hun var alene hjemme med sit barn, af hjemmerøvere.
En sørgelig historie der er foregået kun 2 km. herfra.
Når man så skal leje en video, tanke bilen eller købe ind, får man lige smasket billedet af hende i hovedet fra samtlige vinduer på 2x2 m i butikken.
Typisk, som i kan se, udloves der dusør for oplysninger der kan hjælpe med til at finde de skyldige.
Kansas er den eneste stat der har dødsstraf, men ikke benytter sig af den, og det skaber meget stor debat når sådan noget så sker, så det er et af de store emner i medierne for tiden.


Vi har været inviteret ud for at se et økologisk landbrug. Kors mand de er bare langt bagud - virkelig primitivt i alle henseende!
Som en pilgrimsvandring op af bakke med træsko på.

Men hønsene og lammene var nu meget søde.

2 gange om dagen bliver hønsehuset flyttet....jow jow - .....

Og så tilbage igen med møj på skoene og i næseboret:)

Det er græskartid og hvad er mere oplagt end at "lege med maden".


Man skyder med mega slangebøssen....

....eller putter en hel majs kolbe i og fyrer af.

Meningen er så at man rammer rigtigt i tønden eller på skiltene. Faktisk ret sjovt :)

Bowling med lidt mindre græskar

Mølle og dam med små flade pyntegræskar.

Hvis nu man skulle overproducere i sit eget bed, kan man altid få en ide´til hvordan man skal pynte haveskuret i år.

Signe og bedsteveninden Destanee :)

Billedet er et luftfoto af majsmarken anno 2002, der er forvandlet til en labyrint.

Det er da imponerende, ikk´!

Og hvert år et nyt motiv.

Hvis i skruer lidt op for brillestyrken kan i se en lille bro næsten midt i billederne, men den er slet ikke så lille endda - der kan uden besvær sagtens stå 50 mennesker på den.
Det gir´ en fornemmelse af hvor stor labyrinten egentlig er.

D. 8. Oktober fylder staten Kansas 150 år.

I livet er det sådan at man nogle gange skal prøve alle veje i rundkørselen mere end en´ gang inden man finder den rigtige, det gælder så osse her skal jeg hilse at sige :(
Også selv om man har lys på :)








Først syntes jeg de var grimmere end grim og bestemt grimmere end de danske, men nu hvor jeg har vænnet mig til dem, syntes jeg det er lige så godt et indslag i naturen som alt muligt andet.
De er ofte byens vartegn og jeg snakker selvfølgelig om vandtårne.

Byen jeg bor i, Hutchinson, er delt i 2, syd og nord - ligesom når man kører over Holtum å fra Nørre Snede mod Ejstrupholm.
Her er byens ender bare nået sammen for længst og der er ingen der hugger "de andres piger".

Bebyggelserne i syd er ikke særlig attraktive, og deres vandtårn er heller ikke særlig kønt.

Hvorimod vandtårnet i min ende selvfølgelig er meget pænere, nymalet og selv himlen er mere blå :)

Byen Freedom ligger i Oklahoma.

Hmm......

Tårnet står i Greensburg. Byen der blev destrueret af en tornado i 2007.
Jeg skrev om det i December sidste år, og man kan tydeligt se, selv om billedet er skævt, at træerne er skadet og uden særligt liv.

Mooreland tårnet med reklame for det lokale fodboldhold Bear Cats, står i Indiana.

Moore tårnet er også fra Oklahoma.

Inman tårnet fra McPherson.

Marquet er vist nok fra Californien - mere sjælden end køn.

Tårnet på Cocoa Beach i Florida er til gengæld mere opsigtsvækkende.

Den her kan jeg overhovedet ikke huske hvor kommer fra....

Sølvtårnet ville være pænere med skyfri himmel - ligger lige ved siden af McDonald efter grænsen til Oklahoma.

Newton ligger i Kansas.

De arkitektoniske vartegn og monumenter er nogle steder fredet og lavet om til luksus eller penthouselejligheder. Ja, hvorfor ikke?

Ofte har det ikke lige være til at komme tæt nok på til at fotografere dem, men altid en fornøjelse at se hvordan den næste by har dekoreret sine vandtårn:)

Frisco tårnet står tæt på Dallas i Texas.
Så kan man jo spørge sig selv - hmm.....hva´ laver man i Texas?
Jo, der har jeg være på en blind date - endda 2 gange med en kvinde jeg ikke kender.
Det er jeg så kommet til.
Hvis jeg boede i DK havde vi sikkert aldrig lært hinanden at kende, men når man er så langt hjemmefra er det helt andre ting der få folk til at klumpe sig sammen.
Feks. har vi det til fælles at vi er danskere, vi har et shoppegen og IKEA er vores andet hjem.

640 km fra Hutchinson og 7 timers kørsel hver vej betyder ingenting.
Med de lange strækninger og fede biler er det bare en søndagstur.
Intensiv samvær fra Fredag til Søndag aften - så kender man hinandens humor og dårlige sider rigtig godt. Incl. pruttelyde, snorkelyde og morgenånde:)

Endelig fremme og det var som at lukke en kalv ud på græs efter en lang vinter.

Og hun er slet ikke til at stoppe....

Men selv kalve bliver trætte - hvad er så mere heldigt end at de har så mange senge i IKEA.

Jamen dog - et outlet shoppingcenter lige ved siden af - hvor heldig kan man være:)

Livet er ret ubekymret herovre og det er jo grande.
Vejret er stadig omkring de 30 og falder temperaturen ikke snart kommer jeg til at ligne et stykke spegepølse der har lagt for længe i solen.

Jeg tæller ned til min muntre veninde Vivi kommer om få dage og der skal vises rundt, festes og snakkes, snakkes og snakkes :)

God friends are cheper than a chrink :-)

Nyd hinanden og efterårsferie der snart kommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar